مهندسین تهرون

بانک اطلاعاتی امور مستقل مهندسین تهران

مهندسین تهرون

بانک اطلاعاتی امور مستقل مهندسین تهران

ضوابط صدور پروانه3

4- صدور پروانه ساختمانی

عملکرد این قسمت به استناد گزارش مامور بازدید از محل و توجیهات قسمت طرح تفصیلی و بروکف ، صدور دستور نقشه می باشد. متعاقب ارائه نقشه های معماری و معرفی مهندس معمار از سوی مالک براساس مفاد دستور نقشه و بررسی لازم براساس ضوابط جاری معمول و عوارض متعلقه تعیین و به مالک اعلام می گردد .

پس از پرداخت عوارض و ارائه سایر مدارک (نقشه های محاسباتی و معرفی مهندس ناظر و محاسب و غیره) بررسی نهائی، پیش نویس پروانه تنظیم و پس از تائیدات مسئولین به دبیرخانه ارجاع می گردد .

توضیح یک: هنگام تهیه نقشه های معماری توسط مالک ، ارائه نقشه طرح نما (شمالی و جنوبی و غیره) با مقایس 50/1 نیز ضروری بوده که پس از تائید نقشه های معماری از طریق مسئول کنترل نقشه سه نسخه از نقشه های معماری بانضمام طرح نما به کمیسیون طراحی شهری جهت اظهارنظر ، توسط مالک ارجاع می گردد .

توضیح دو: موارد مندرج در توضیح 1 (تصویب طرح نما) و پاسخ استعلام های احتمالی انجام شده از سازمانها و ادارات مربوطه قبل از تنظیم پیش نویس پروانه باید انجام پذیرد .

توضیح سه: درصورتیکه درخواست مالک تغییر نقشه ، اضافه اشکوب ، تبدیل و یا توسعه بنا بوده و بنا دارای تخلف باشد ، سوابق به قسمت نظارت فنی ارسال و پس از بررسی و صدور بلامانع شهرسازی به قسمت صدور پروانه اعاده می گردد .

توضیح چهار : مالک بایستی برگ های تعهد مربوط به مهندسین معمار ، محاسب و ناظر را برابر ضوابط امور مهندسان ناظر تهیه نماید .

ضمناً کلیه مدارک مورد نیاز صدور پروانه در دستور نقشه قید گردیده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد