منبع: سایت شهرداری منطقه 22 تهران
ضوابط صدور پروانه برای قطعات تفکیکی زیر 1000 متر مربع (در خارج از محدوده شهرکهای مصوب)
در منطقه 22 (بخش شهرسازی و معماری)
گردش اداری پرونده خود در اخذ پروانه ساختمانی و یا گواهیهای لازم نسبت به مطالعه دقیق مطالب زیر اقدام نمائید.
1- تشکیل پرونده
هدف از تشکیل پرونده، شناسایی (مالک ـ مالکین) و یا وکیل قانونی آنها و بررسی مدارک لازم ، جهت صدور مجوز میباشد.
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده
1-1- ارائه تقاضانامه مالک یا وکیل قانونی با درج مورد درخواست
1-2 -درصورتیکه تقاضا از طرف شرکت یاسازمانخاصی انجام پذیرد، اعزام نماینده رسمی شرکت و یاسازمانمربوطهبامعرفینامه معتبربهشهرداری ضروری است
1-3 - ارائه یک سری فتوکپی از تمامی اوراق سند مالکیت که در قسمت تشکیل پرونده برابر اصل خواهد شد
1-4 - ارائه اصل و رونوشت شناسنامه مالک یا مالکین
1-5 – اصلسند مالکیت جهت بررسی و تطبیق به قسمت تشکیل پرونده ارائه خواهد شد
1-6 - درصورت مراجعه وکیل قانونی مالک یا مالکین تسلیم اصل وکالتنامه و رونوشت برابر با اصل شده آن به قسمت تشکیل پرونده ضرورت دارد
1-7 - ارائه برگ مفاصا حساب نوسازی در زمان تشکیل پرونده
1-8 - درصورت فوت مالک ، گواهی انحصار وراثت ، تسویه حساب مالیات بر ارث به انضمام وکالت نامه رسمی متقاضی از کلیه ورثه ضروری است
ضمناً در مورد ورثه صغیر، قیم نامه و اصل شناسنامهها باید ارائه گردد .
1-9 - درصورتیکه زمین موقوفه باشد ارائه برگ اجاره نامه سازمان اوقاف ضروری می¬باشد
1-10 – تسیلم یک برگ نقشه 2000/1 هوایی که محل دقیق ملک بر روی آن منعکس و به امضاء مالک رسیده باشد (درصورت جابجائی احتمالی محل ملک بر روی نقشه هوائی مسئولیت به عهده مالک خواهد بود) .
1-11 - محل ملک بر روی نقشه 2000/1 هوائی درخصوص اراضی بایر سوای تائید و امضاء مالک ، الزاما باید توسط کارشناس رسمی دادگستری مشخص و تائید گردد.
1-12- ارائه تعهدنامه عدم استفاده از مزایای 8 و6 درخصوص اراضی بایر الزامیست.
1-13 – ارائه تعهدنامه عدم جابجائی زمین توسط مالک ضروری است.
توضیح یک : در صورت وجود قسمتی از مدارک فوق در پرونده قبلی نیازی به ارائه مجدد ندارد.
توضیح دو : درصورت نیاز به استعلام از سازمان زمین شهری، اداره ثبت اسناد و یا سایر سازمانها این مهم در قسمت تشکیل پرونده انجام خواهد پذیرفت .